måndag 14 juli 2014

Lördagsjobb (remote-kamera 2)


Tillbaka på kontoret efter ytterligare en helg i jobbets tecken.
I lördags var det fotboll på stadion och lagkaptenen Guillermo Molins dök upp med sina kryckor.
Under matchen gjorde också Simon Thern illa sig och det visade sig vara ett ben som gått av.


Innan matchen hann jag också med en springtävling och efter matchen gjorde jag TV till webben.
Full fart alltså och vill du se hur det blev i tidningen så gör du det med lätthet här under.









Du läste säkert mitt inlägg om just remote-kameror?
Som du ser på bilden ovan så är även den tagen med just remote-kamera.
När det gäller just fotboll brukar jag sätta två kameror bakom målet enligt skissen du ser här under.


När det gäller just Malmö FF så har någon kommit på att det ska finnas en "raklamkudde" precis bakom målet vilket gör att det blir svårt att sätta kamera precis där bakom.
Med det menar jag att de små stativen inte når upp över den kudden.

Jag skrev tidigare i ett inlägg att jag istället för att köpa ytterligare dyra kameragrejer (2 mellanstativ) så valde jag att bygga två lådor som jag målade gröna för att komma upp över den där kudden.
Du ser hur jag gjort här under.



Nu är du säkert en läsare som vill ha ordning och reda och tycker på samma gång att jag ju just skrev att sätter två remotes bakom målet men du kan bara se en på bilderna.
Du har rätt.

I lördags hade SMHI gått ut med en klass1-varning med regnmängder stora som översvämningarna i Asien så jag tänkte inte sätta någon alls.
Men i sista sekunden satte jag en åtminstone. 
Men bara i första halvlek för sen kom regnet i andra.
Visst, jag har plastat in grejerna som du ser men när linsen blir prickig är det ändå ingen idé.
Är du med?

3 kommentarer:

Ingvar Andersson sa...

Lars!
...och hur länge, tror du, det dröjer innan dina gröna lådor
förbjudes?
All reklam är ju helig...

Ingvar

Lars D sa...

Hej Ingvar

Jag har haft den eller dom några matcher nu.
Vi får se hur det går, men förmodligen ryker dom snart...

/LarsD

Claes Thureson sa...

Åh det är fantastiskt att du fortsätter att dela med dig!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden