torsdag 21 augusti 2014

Dragkampen


Min sista semesterdag körde jag snabbt upp till Stenungsund för att få ur mig en idé jag haft ett tag i huvudet på dragkamps-SM.
Om du har stenkoll så var jag ju på dragkamp även på SM-veckan i Borås.
Känner att jag tvingar in mig i situationer där jag kanske inte är riktigt bekväm, för att pressa mig och tvinga mig på något sätt.
Min nysydda svarta bakgrund var med och här är en av bilderna på Izabella Nämnd från Brunnsbergs IF.

Det kommer mer från det projektet senare men jag har precis börjat kopiera/scanna/redigera eller vad du vill.

När jag hängde med Brunnsbergs IF under SM-veckan i Borås under en dag fick jag ett fint mail ifrån fotografen Henrik Hansson i Borlänge.
Han berättade att han följer laget och jag ser många fina reportagebilder som han tagit på klubben.
Det ger inspiration!

På SM i Stenungsund är han med laget igen, det är ju deras närmaste bortaresa på bara 45 mil sådär.
Enkel alltså så Brunnsbergs IF åker långt för sin passion.
Det är den som gör att det är så roligt, gemenskapen och driver hos de aktiva.
Vi snackar lite snabbt om det jag och Henrik.
Han har ju sitt att tänka på och jag mitt, men jag får känslan att vi inte alls går på varandra så att säga.
Han jobbar som jag brukar göra och jag gör något annat (den här gången).
När jag packar ihop för att skynda mig hem letar jag för att säga hej då men finner honom inte.
Men på kvällen efter kom det ett mail och det gjorde mig glad.

Jag tycker du kan gå in och kolla hans blogg också.
Nu har jag lagt till den i min lista så du missar inget inlägg...

Mera borde följa alltså.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden