måndag 18 augusti 2014

Salzburg 2


Min hotellutsikt är fin, även om de där spåren alltid ligger som en tråkig och rätt vanlig sordi på det hela.
Men jag ska inte gnälla, satinen är bäddade fint i sängen.

Imorgon visar det sig att vi ska få reda på hur framtiden på tidningen ser ut.
Det ser dessutom ut som att jag fick fel redaktionen efter att tidningen la ner bildredaktionen.
Nu står det (enligt Mediavärlden) att just sportredaktionen står inför nästa yxa så att säga.
Märkligt på många sätt men just det går jag inte in på just nu tror jag.

Läs själv här om du är intresserad. 

2 kommentarer:

Claes Thureson sa...

Satan vad trist för er som arbetar på tidningarna. Men som prenumerant undrar jag när vi som betalar tidningen får ut någonting ut nedskärningarna. Och om Medievärlden har rätt i att ekonomi- och Malmöredaktionen på SDS slås ihop undrar jag en sak: Förväntar sig ledningen positiva synergieffekter av det? Är det något som svensk journalistik lider brist på så är det fördjupning och kompetens.

p-a sa...

nu när allt är över kan vi väl summera. det var bättre förr. det har det alltid varit http://goo.gl/YogWVM

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden