fredag 12 september 2014

Fredag

Jag läser detta och blir mer tveksam, men jag blir glad över Unbound Umeå på samma gång.

En kollega har startat ett nytt parti, Pi.
Pessimistiskt intiativ.
Det går bra men det kommer han aldrig erkänna.

Bockar av listorna.

Imorgon är det jag som får åka på tjänsteresa, det är inte lika ofta som förr så det ska bli kul.
Sa jag att piloterna vi ska flyga med går ut i strejk imorgon?
De har det så jobbigt...

Räknar dagar.

Packar.

Tänker på Anders Hansson på min springrunda.
Bra kille, duktig fotograf.
Jag vet att det kommer mer om honom bara i den här månaden.
Håll utkik.
Vernissage, bok och hej och hå.
Synd att han lagt den samma helg som det är bokmässa i Göteborg. Annars vet jag att det kommit ett gäng fotografer från Göteborg och hejat och hyllat.
Dessutom hade ju boken suttit som en "pjäxa i pannrumet" just på bokmässan.
Nej, Hansson du skulle fått ur dig detta en eller två veckor innan.
Men jag är glad för dig, det vet du.

Jag funderar på det han sa, Johan Bävman sist vi åt lunch.

Just ja...det här med ny hemsida.

Trisslott.

Jag har röstat.
Emot, inte för något direkt.
Samma kålsupare allihopa även om jag la mitt kryss på en speciell fin människa.
Ja, jag känner bara en. Han tänker dessutom inte på sig själv i första rummet.
Sånt är viktigt i politiken men syns sällan.

Jag sydde lite igår.
Jag tryckte lite idag, tack Jessica Gow för tipset.

Ligger efter.

Stör mig på saker.

Muttrar.

Åke Ericson tipsar förresten om det här.
Ta en koll och tack för tipset.

Får ett mail att jag fått en tid för vinterdäcken.
Tjena!

Jonas Lindkvist ringer. Himla fin kille det där, men jag tror inte jag tjatar mer om det va?

Att filma, det fyller väskan ännu mer.

Jag undrar vad som började tillverkas 1759, har du koll?

Borde gå mer på bio, jag gillar ju det.

Lärde mig sända på ett nytt sätt igår, det går snabbare (för mig).
Bra så och dessutom utan att fråga någon.
Stort för mig, litet för mänskligheten.

Har du sett min kalender?

bara för en vecka sedan var den Canon-fest i Perpignan och det var ett kalas det.
Polisen kom men jag uppfattade aldrig varför, jag stod på balkongen.
Men vilka våningar det finns i den där staden...helt galet.

Regnar det i Turin?

Jag hör rykten om dumpning av priserna på bilder av de större bildbyråerna. Det skrämmer mig.
Hur kan vi själva döda marknaden?

Vill gärna se den där Anders Petersen på Fotografiska.
Trots allt.

Jackpot på V75 ser jag när jag handlar min fredagssallad på Ica.
57 miljoner...det hade varit fint. Jag hade passat i det.

Fina Torbjörn Jakobsson sänder mig några bilder från ett reportage han börjat med.
Det ser bra ut och jag är glad att han är igång, det är det viktigaste.

Nu är det visst PhotKina i Köln och förr, på det glada 90-talet skickade vi på avisen ett gäng med fotografer dit.
Nu vet vi inte ens att det pågår.

Nya skivan växer.






Check and clean!

2 kommentarer:

Jonas sa...

Pjäxa i pannrummet….vänligen expandera detta!

Lars D sa...

Sitter som en smäck då?
LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden