tisdag 21 oktober 2014

Madrid


Jag vaknar tidigt och ger mig direkt ut och springer längs "Calle gran Via" innan solen letat sig upp.
Uteliggarna ligger och trycker i portuppgångarna på kartonger.
Det är mörkt och de små bilarna som sopar längs trottoarerna jobbar för fullt.
Jag bär kortbyxor.
Mattsson&Helin i lurarna.

Jag är i Madrid alltså, anlände sent igår och nu väntar jobb i någon dag.
Det är sommar här men jag antar att just sånt vill du ändå inte höra om.

Ebola, en knackande ryss och mediakris.
Låt oss enas om att det kanske inte är de bästa av tider.

Du kanske funderar på varför jag använder en gammal svartvit bild från ett friidrotts-SM till det här inlägget?
Det är lätt.
Den låg på skrivbordet och jag använde den i en slags svartvit utmaning på Facebook som jag fick av Paulina Holmgren.
Den första fina utmaningen jag sett på FB.

Jag läser att Magnum-fotografen René Burri har avlidit.
Tragiskt på något sätt men ändå inte konstigt såklart, livet är ju sådär.
Läs mer och se hans bilder här.
Se gärna den här filmen också.

Jag ser att mitt räkneverk passerat 1,3 miljoner besök.
Inget stort steg för människan men ändå, kul och tack.

Nu måste jag komma igång här, jag återkommer.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden