måndag 3 november 2014

Botten


På många sätt känns det som jag är på botten när det gäller bloggeriet.
Jag läser igenom några inlägg och inser att det handlar om vad jag gör, rätt o-passionerat på jobbet.
Fotboll hit och fotboll dit.

Antingen bättrar jag mig eller så lägger jag ner helt enkelt.
Men vi ser hur det slutar.

Så bara för det så kan jag nu avslöja att jag varit på fotbollsträning på förmiddagen.
I helgen var det månadsskifte och det innebar att jag nu varit på sportredaktionen i ett år.

Niclas Hammarström ska skriva en bok om sin tid i Syrien.
Läs mer här.

Det här med fotobokspriset förresten, det har jag inte alls berört i bloggen.
Är det lite utanför "min" svär tror du, är det just de det beror på?
Malmötjejen Anna Strand vann till sist, jag själv höll på Martin Bogren.
Men jag var också arg att inte Anders Hansson ens var nominerad med årets viktigaste fotobok.
Läs mer om priset här och här.
Nu kan jag inte säga så mycket om det vinnande bidraget för jag har inte sett boken.

Jag kollar lite noggrannare på TT:s stora fotopris, gör gärna det du också.
Jag måste nog säga att jag inte är sådär väldigt imponerad.

Bilden är för övrigt tagen på flygplatsen i Spanien. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom igen nu Lars!
Jag behöver dig!
Fotosverige behöver dig!

//Sellman

Robin Nordlund sa...

Ska försöka vara lite objektiv även fast jag är beroende av din blogg :) Du tipsar fantastiska länkar samtidigt också som du är personlig och delar med dig av ditt liv.
Jag tycker din blogg är extra intressant nu när rådande arbetsförhållanden gör att du har det tufft. Precis samma situation som många andra kollegor i landet. Men som det pratas väldigt lite om egentligen, förutom att allt blir sämre och då främst på riktigt i personliga samtal. Det som händer på Aftonbladet nu med Nivette Dawood (läs mer på Dagens Media) önskar jag att någon där kunde blogga om. Jag försöker läsa så mycket jag kan om hur SJF agerar i alla dessa frågor. Jag är en av de som tycker att det är nog nu och dags att försöka agera och börja göra något positivt. Jag efterlyser alltså egentligen en ordentlig debatt följt av åtgärder från oss i branschen.

Frågan är väl VARFÖR BLOGGAR DU? Är det för din egen skull eller för oss följare? Om du har ledsnat så ta en paus! Viktigaste är att det är roligt annars är det ingen mening.
Gör det som är rätt för dig Lars! :)

Lars D sa...

Tack snälla ni!

Jo, du har rätt Robin. Det hade varit en bra debatt men jag vet inte om detta är rätt forum för det.
Jag bloggade från en början för min mammas skull.
Nu är det en blandning av att dela med mig och terapi, gissar jag.

Jag kör nog på som vanligt , men ibland måste jag liksom peppa upp mig på något sätt, ni hjälper verkligen till där.
Tack.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden