söndag 2 november 2014

Firandet!

Det blir som sagt mycket fotboll just nu.
MFF och FC Rosengård ska dessutom firas för fulla muggar och idag hade Malmö Stad slagit till med ett firande på Stortorget.
Evenemanget flög kanske inte riktigt, men så kan det vara.

Jag blev dock glad när en stor kvällstidning stoppades med sina löjliga hattar.
Dom skulle inte upp på scenen på spelarna.
Tack och lov.
Publiken fick istället ta del av det där spektaklet.
Så bra att någon säger stopp.


Jag fick åka med laget på deras "buss" som körts upp från Tyskland.
Javisst, det var samma buss som Tysklands landslag hade när de vunnit VM-guld.
Men då var det väl runt 400-tusen som jublade längst Berlins gator.
Så var det inte idag men när vi nådde torget stod Johan Bävman där och fotograferade.
Ja, du ser också Petter Arvidson.
Han såg mig inte men senare fick jag en bild av honom som du ser längre ner i inlägget.


Foto: Johan Bävman

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden