lördag 15 november 2014

Single Cask (cask nr 1345)

Sitter och stirrar ut på Ostindiefararen i Göteborg. Troligen den vackraste utsikten i stan.
Idag är det dock lite grått, Stena Line packar ihop sig på andra sidan för en trolig Tysklandsresa.

Men detta dravlet skiter du i, det inser jag.
Kom till saken!

På vägen upp i bilen ser jag den här:



Jo, jag vet. Det är dumt och köra och titta på film samtidigt, men ändå.

Jag ser också att Sigfrid Lundberg och Hans Berglund fint kommenterat mitt förra inlägg.
Vet inte vad jag ska tycka längre.
Det är en otroligt rörig tid i branschen på många sätt.
Många tror jag biter sig i svansen på ett eller annat sätt.

Nästa helg är det Fotomässa i Stockholm.
I år har jag inget uppdrag på mässan, jag är slut alltså. Jag ska heller inte dit för jag jobbar den helgen.
Smörknivens dag, Hundens dag, Kattens dag och säkert någon annan dag ska fotograferas.
Gissar jag.

Jag fick en fin flaska Bruichladdich av Peter Claesson.
Den ger mig lite torr mun idag.
Men, men.
Tack som bara den Peter!

Jonas, min kamrat i NY, tipsar mig om detta och det tycker jag du också ska kolla in.

Tipsar dig igen om "Livet efter döden".
Killarna som gjort den är precis skolade på Nordens fotoskola om jag fattat allt rätt.

Så dum diskussionen var/är om kvinnorna med papiljotterna.
Ta dig gärna en titt på Diane Arbus bilder och lär dig lite fotohistoria säger jag.
Stor fotograf och jag minns att jag satt och bläddrade i en fet bok om henne, hemma hos Kalle Melander i somras.
Den ska jag snart äga bestämmer jag nu.

Nu tänkte jag ta mig en titt på Ishiuchi Miyakos bilder som hänger i stan.
Hon fick Hasselbladspriset och jag gissar att det inte kommer vara "min kopp te".

Nu kör vi.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden