torsdag 13 november 2014

Ta bort bildredaktörerna


Så kan det gå, se mer här.

2 kommentarer:

Sigfrid Lundberg sa...

Det var de jag skulle säga när batteriet tog slut:

Journalistikens och bildjournalistikens överlevnad beror av mediehusen. Bonnier News & Schibsted. Rädd att Jeff Bezos inte är intresserad. Han har redan Washington Post.

Resten av fotobranschen (den konstnärliga delen) ägnar sig åt att limma handgjorda konceptuella silver-gelatinbilder i handtryckta och handinbundna böcker som säljs via indie-förlag på nätet. Objektens "fysikalitet" skall borgar för deras långsiktiga värdebeständighet. Alternativa långsiktiga investeringar för dem som har lite pengar över och redan har en bra aktieportfölj.

Ja, ja. Förlåt om jag blir tjatig men detta är områden jag tänkt mycket på sedan jag började som Internetprogrammerare 1995.

/Sigge

Lars D sa...

Du blir inte tjatig, ingen fara.
Kul att du kommenterar.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden