tisdag 10 februari 2015

Poy (nu igen)

Ärligt talat fattar jag ingenting med Poy och dess priser.

Det är väldigt roligt att Joel Marklund tar hem två priser i sportklasserna, liksom hans kollega Niklas Larsson får ett hederspris också.
Jag såg tidigt att Poltikens Jacob Ehrbahns reportage om "Team Tvilling" skulle går långt.
Han vann både singelklassen och reportageklassen med bilder från den fina historien om bröderna som tävlar tillsammans.


Men att en jubelbild letar sig in som vinnare i klassen "sport feature" är för mig helt obegripligt.
Nu vann Jacob klassen som kallas "recreational sports" med en bild från Triathlon och visst hade juryn lyckats få in en bild från amerikansk fotboll också.
Märkligt.

OS-klassen tog en prispallsbild hem.
Det måste vara något amerikanskt som jag inte ser, men bilden som dom bedömt i sig själv är ju inte mycket att hurra för.
Därför borde Joel egentligen tagit guldet.

Jag hann se lite av juryjobbet (bredvid en pool) klippandes film och med väntande fotbollspelare runt mig, så det var inte optimalt.
Men jag såg att Daniel Nilsson och Jonas Lindkvist var med långt i reportageklassen.
Men det var väldigt många fina reportage att slåss mot.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden