lördag 21 mars 2015

Downs-dagen!


Ja men det blev en fin fredag med många saker som fixades.

Jag hann med en lunch med min kollega Håkan Röjder.
Det var fint att ses och jag hann med att byta vinterdäcken till sommar.
Det är alltid en skön känsla.

Efter det blev jag intervjuad av Fred Skeberg och det visade sig vara en trevlig prick.
I slutet av intervjun dök också den gamle Bildbyråmedarbetaren Peter Krüger upp och vi fick en kväll med fniss och minnen innan jag körde hem.
Fin dag alltså.

Mycket input och det lever jag på även idag.

Idag är det World Downs Syndrome Day och det firar jag med olikfärgade strumpor.
För att visa att jag gillar olikheter, det är bara fint.
Färgglada såklart.


Men det är också min kollega Thomas Löfqvists födelsedag.
Grattis gamle man!

Det ser ut som vi får till en föreläsning på Konstmuseet i Västerås också.
Jag återkommer till det.

Jag skickar vidare ett uppdrag jag inte hinner med.
Synd på många sätt.

Ikväll är det Thåström i Malmö.
Jag är där.

Bilderna till det här inlägget är förresten från en kväll när jag hängde med Timbuktu när han spelade på KB.

Nej, ett fett roligt uppdrag just nu hade suttit fint.
Till veckan ska jag filma en hel del och det ska bli roligt. 
Min drönare ska dessutom upp och luftas i luftrummet (under 120 meter alltså).

På torsdag har vi i PFK södra årsmöte och Åsa Sjöström kommer och berättar om sig själv och hur hon jobbar. 
Blir en fin kväll.

Du kanske ska se den här?

Ingen Årets Bild bok ännu. 
Jag står mer eller mindre och väntar vid brevlådan på dagarna, men icke.

Nu har jag inte tid med bloggen längre, måste rusa vidare.
Det blir en rolig, lång och festlig dag.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena, Vilken drönare kör du med? vilken kamera filmar du med?
kämpa på!
Sellman

Lars D sa...

Tjenare Sellman.

Jag har en "vanlig" Phantom 2 tror jag den heter och i den sitter en Go-Pro.
Inga konstigheter alltså.

/LarsD

Anonym sa...

vid tillfälle vore det trevligt med ett inlägg om den och hur du gör, vilket program du klipper filmerna i mm....


Jonas sa...

Ingen ÅB bok till mälarhöjden heller

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden