måndag 16 mars 2015

Måndag nu igen

Hemma igen efter en fullspäckad helg i Stockholm med tema Årets Bild.

Efter några fina mötet och en middag på fredagskvällen för att senare på lördagen träffa Ken från ÅB-juryn.
Efter det var det prisutdelning av Årets Bild och alla duktiga fotografer som skulle få pris.

Det finns mycket att säga om det där men som alltid efter den här helgen känner man sig lite tom och slut så jag får återkomma.
Jag gillade att fotograferna fick komma mer till tals och bäst gjorde Fredrik Funck det.
Han hade gjort ett nytt reportage om hur han gjorde det prisade reportaget och det ser du här.

De prisade bilderna kan du kolla på här.

Magnus Wennman tog tillfället i akt och prata om Syrien vilket han gjorde väldigt fint.
Han fick pris för den här filmen:



Men han passade också på att visa en film med flyktingar från Syrien alltså, som du ser här.

Här berättar också Niclas hammarström om sina bilder.

Här kan du läsa om ytterligare en fotograf som jobbar mycket med Syrien och deras flyktingar.

Trist att nu när Årets Bild slog rekord i kvinnliga prisade fotografer fick ingen kvinna snacka på scenen.
Både Åsa Sjöström och Bea Lundborg tog två varsina priser men fick inte hålla i micken.
Det var synd tycker jag, vilken miss.

Jag ser när jag surfar runt att Noor-fotografen Alixandra Fazzina kommer och pratar gratis till Köpenhamn.
Kolla mer här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden