måndag 27 april 2015

Amsterdam 1

Anton Corbijn

Jag har spenderat helgen i Amsterdam och utdelningen av priser i World Press Photo.
Det är alltid givande och inspirerande såklart, jag har varit där några gånger nu.
Tempot är högt och på två dagar får man hur många föreläsningar man vill. 
Alla pristagare har 10 minuter på sig att presentera sig och sitt arbete.

Lite mycket ryggdunkande kanske men annars är det fint.
Själva prisutdelningen kan man hoppa över ärligt talat men nu var vi där för Åsa Sjöström som fick ett andra pris i "daily life" med den här bilden.
Åsa fick också ett fint stipendium med utställning i Paris senare i höst om jag förstod det rätt.
Kul och stort Grattis Åsa!

Åsa Sjöström under sin presentation.

Mads Nissen från Politiken i Danmark fick det största och finaste priset och han höll ett riktigt fint tal på prisutdelningen som du kan läsa här.

Politiken hade en liten grupp på fyra personer och vi från Sverige som var och hejade på Åsa Sjöström var fina Kalle Melander och Emma Larsson.
Så ett litet gäng var vi som inspirerades och hade det härligt.

Jag ska nu i några kommande inlägg referera lite från helgen, men jag tar inte med allt och jag kanske återkommer när jag funderat lite mer.
Men ta dig en titt på kommande inlägg för länkar och inspiration du också.

Anton Corbijn var förresten årets "talare" och kanske den föreläsningen kommer på film på webben, men är inte säker för jag såg inga kameror.



Emma Larsson på vår första lunch. Solen sken och Amsterdam levererade.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden