onsdag 29 april 2015

De fyra benen


När jag slutade som anställd på Sydsvenskan fick jag ofta frågan vad jag skulle leva på?
Mitt hopp har varit att fortsätta fotografera såklart.
Visst, jag fattar att det blir tufft och allra helst hade jag utvecklat fotograferandet med att skriva mer, att filma mer men också fortsätta föreläsa och hålla workshops.
Som fyra ben. Foto, text, film och snack.

Men idag då?

Idag har jag föreläst på Västerås Konstmuseum, jag har varit och kompletterat ett vanligt fotojobb med min stillbildskamera.
Från Canon Tyskland har det hemma levererats via UPS en ny filmkamera och jag har lämnat ett gäng texter till Norge.
2 längre och 3 notiser.
Detta skriver jag inte för att berätta hur mycket jag har att göra, det är mer det där med att göra de fyra benen jag hoppades på när jag hoppade av.
En fin känsla alltså.

Imorgon väntar PROmedia i Västerås, det ska bli fint.

3 kommentarer:

Fredrik Reuterhäll sa...

Blev det en Canon C100 mark II?

Peter Holgersson sa...

Vi borde slå skallarna ihop o lära oss våra kameror!

Lars D sa...

Halloj på er!
Jag har fått låna en sådan så får vi se om jag slår till.
Kloka huvuden Peter, det får stå för dig.
Jag känner mer...Peter lär mig den nya kameran:-)

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden