fredag 22 maj 2015

Dag 2


Vi vaknade redan vid 05:30, sådär som man gör när man åker över tidszonerna.
Vi låg och väntade in frukosten.

Direkt efter frukost hann vi med ett uppdrag jag skulle göra. 
Lika bra att få det gjort så att säga.
När jag höll på och fotografera och intervjua så satt Irma i en stol och mös.
En dam frågade henne:
- Do you speak English?
- Yes! hade Irma svarat självsäkert.
Det är bra tycker jag.

Vi har promenerat runt efter det och hann med BH Photo också en snabbis och det är alltid lika förvånande hur stort och hur mycket grejer dom har.
Nu köpte jag en glugg som jag var himla nöjd med (visste inte ens att den fanns) tills jag kom hem till rummet och insåg att den inte ens passar till mina kameror.
Vi fick gå tillbaka med den innan vi passerade Time Square och Irma fick se så många olika figurer som hon gillar.
- Häftigt, var hennes betyg på stället.

Sen blev det födelsedagsmiddag, lite tidigt kanske men så är det ju med jetlag och barn.
Vi firade mig men också Fotografiska som fyllde 5 år idag. 

Nu ska vi ladda inför morgondagen.

Det är gulligt när Irma säger till alla:

- Thank you!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden