onsdag 13 maj 2015

Lyckligt Lottad!

Nu har vi kämpat med tillstånd, jobbat med hur vi ska få ut tidningen, nya kontrakt och massor med slit innan vi kom ner till själva tidningen.
Nu har vi gjort första numret.
Lyckligt Lottad heter tidningen.
"Tidningen om koloni och stadsodling i Malmö och Lund"

Vi hade tidningsställ som skulle stå på plats men säljaren drog tillbaka det så vi fick bygga egna tidningsställ.
35 stycken som nu står på koloniområdena i Malmö/Lund.
Tidningen riktar sig alltså till folk med kolonistuga eller som bara gillar stadsodling.
Se gärna den här filmen om bygget vi gjorde när vi jagade annonser.



Nu är som jag skrev 35 ställ färdiga alltså och idag, onsdagen den 13 maj ska vi leverera 10000 ex i lådorna.
Så idag jobbar jag i bilen med leverans.




Vill du ha en liten koll på hur första numret ser ut så kan jag bjuda på några sidor här nedanför.

Se till att ha en fin dag också!
Jag finns som sagt i bilen.







6 kommentarer:

Jonas sa...

Först och bäst

Som vanligt:-)

Peter Holgersson sa...

Aha - det är det som du jobbat med! Kul!

Lars D sa...

Tack!
Ja, bland annat Peter.
Det är mycket som snurrar just nu.
/LarsD

Anonym sa...

Ser ju jättefin ut. Lysande ide och ett bevis på att också gratis kan andas kvalitet!
Tobbe&hanna

Lars D sa...

Tack Tobbe&Hanna!
Ja, vi får se var det landar, men roligt och lärorik process.
Att se ett första nummer gå till tryck är alltid lika barnsligt roligt.
- Okej, då kör vi, sa förmannen.
- Kör!, sa vi när vi ändrat lite med klippningen.
Sen rullade det igång och ut kom 10000 ex.
Mäktigt såklart och då har man jobbat med detta i över 25 år...
/LarsD

Claes Thureson sa...

Härligt, och så oväntat! Du är inte feg du, det gillar jag!!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden