fredag 8 maj 2015

Tidaholm 1


Jag stannar till på Scandinavian Photo i Bankeryd på vägen upp.
Det ligger i ett industriområde och lite i skogen och jag tänker att dom inte får inbrott här och när jag kommer in är det precis vad dom precis haft.
Jag frågar efter en grej som visar sig helt onödigt.
- Ta en gummisnodd istället, så slipper du lägga flera hundra på en plastgrej.
- Såklart, säger jag och känner mig riktigt dum.
Det är klart att det är gummisnodd/spännband som gäller.

Kör vidare på de små vägarna upp mot Tidaholm.

Nu har jag checkat in på Stadshotellet.
Jag har ett romantiskt rum med blommor på tapeterna och min utsikt är ut över kyrkan i stan.
Eller stan...men här åtminstone. 
Ja, du ser ju på bilden.

Nu blinkar laddarna till batterierna och snart är jag helt färdig för att ta tag i det här.
Blir kul. 

2 kommentarer:

Claes Thureson sa...

Korvkiosken på torget, hur är det med den? Säljer de fortfarande öl och vin där?

Lars D sa...

Haha, har inte ens hittat korvkiosken...
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden