måndag 1 juni 2015

Karasjok 3

Det var en fin helg vi hade, jag och Torbjörn Jakobsson.
Han jobbade med sitt och jag med mitt, vilket var härligt men ändå så nära.
Det var en lång resa på kort tid men med god planering och att allt klaffar så går det.

När vi var där uppe så var det "Sapmi Pride" som var själva anledningen att vi åkte så långt.
Samisk-pride-festival alltså med samer i fokus.
Reportaget kommer senare men du kan gott se den här lilla "roadmovien" medan jag gör bilder.



Flyget upp till Luleå via Arlanda på fredag morgon och så körde vi genom Finland upp till Karasjok i norra Norge alltså.
Från Luleå var det ungefär 60 mil och det tog lite mer än 7 timmar med stopp i Pajala för lunchlax.
Du ser den på 1,5 minut.
Nu ska jag se till att få resten (själva jobbet) gjort så att säga.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden