onsdag 3 juni 2015

Nummer 2 av Lyckligt Lottad



Nu har jag varit och lämnat de tidningar jag förväntas lämna i våra fina tidningsställ.
Det luktar trycksvärta i hela bilen och händerna var svarta när jag kom tillbaka till kontoret.

Såhär skriver jag till bilden ovan.

Efter nästan 50 år lämnar Karl-Erik Thell sin lott i Almåsa fritidsby.
- Det är dags nu, berättar han när han håller på att tömma sitt hus.
När Karl-Erik byggde sin koloni i slutet av 60-talet var det fullt med barnfamiljer i området, det saknar han.
Nu är huset sålt till en barnfamilj så det känns extra bra.
- På den tiden, när allt var nytt, hade vi fem fotbollslag. Nu finns det nog inte folk till ett längre, fortsätter han och minns sin tid på Almåsa med glädje.

Vi har såklart mycket mer att erbjuda i nummer två, jag skickar med några prover.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättefint ut Lasse! kram jenny

Lars D sa...

Tack du är gullig Jenny.
Kram,
LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden