söndag 14 juni 2015

Reykjavik 2


Det är ändå 2 timmars tidsskillnad mellan Sverige och Island.
Jag vaknar 06:00 (svensk tid) vilket innebär 04:00 här och jag får ligga och dra mig länge.

Men jag är ivrig att komma iväg och jobba.
Work harder!

Jag blir glad när Micke Berg vill ha in mig på Veckorevyns lista över fotobloggar.
Läs själv här. Jag har bara missat att återkoppla till det.
Tack Micke!

Island är fotovänligt, vad det nu är.
Tacksamt förmodligen.
För naturfotografen.
Var och varannan jag möter på stan har dyr och fin utrustning.
Jagar motiv ständigt.

Det är inte bara naturen som är vacker, det är ljuset också.
Men allt för sällan ser jag bilder på människorna och folklivet.
Det stör mig.

Jag gillar verkligen Ragnar Axelsson, ska vi kalla honom en idol, nej jag vet inte.
Men du fattar.
Se hans hemsida här.
Se en fin film om honom här:



Jag förmodar att det finns så mycket mer bra fotografi här, det känns väldigt kulturellt på något sätt.
Gillar det mer och mer.
Sist jag var på Island tyckte jag det kändes lite fattigt och deppigt på något sätt.
Det har hänt väldigt mycket.

För många år sedan hade vi en sommarvikarie från island. Han heter Páll Stefánsson.
Han var mer än duktig och du ser en gammal film om honom här.

Jag går till Reykjaviks fotomuseum hur jag nu har hunnit det också idag för att hitta mer fotografi.
Men okej, jag är inte jätteimponerad men kanske jag återkom till någon fotograf.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden