onsdag 8 juli 2015

Tillbaka på kontoret (Studion)


Efter tre veckors frånvaro är jag nu tillbaka på kontoret/studion.
Sommaren är slut känns det som, nu tuffar hösten in sakta.

Jag sitter här med tre fina magasin framför mig och en kalender och några uppdrag också som ska fotograferas. 
Planering är det som gäller.

Bläddrar snabbt i Fool, köp den du också.
Bläddrar också snabbt i Horisont och jag gillar att Kalle Melander har försökt knäppa sin skjorta (säkert på uppmaning) men pallade bara med två knappar.
Daniel Nilsson har ett reportage i senaste numret och se hans film från samma jobb här.
I Kamera&Bild kan du läsa om Sara Strandlund, Christoffer Hjalmarsson men även om Eric Kim.
Gå och köp alltså.

Jag får också en rapport om artikeln om remote (i Kamera&Bild) som jag var med och svarade för, finns nu på nätet.
Du läser den här.

Claus Bjørn Larsen har testat en Leica, du kan läsa hans rapport här.

Jag är glad att Håkan Röjder hjälpte mig med en grej från BHphoto när han var där.
Tack Håkan!

Jag hörde att det har gjorts eller görs en film om Tjeckiska fotografer.
Låter spännande.
Landskrona Fotofestival kör också lite det temat.

Tomasz Gudzowaty, en av de bästa sportfotograferna har jag tipsat så många gånger om.
Här är hans hemsida.
Här en annan grej du bör kolla.

Jag blir inbjuden till ett seminarium på Journalisthögskolan i Stockholm där jag ska hålla en workshop under en dag. 
Spännande.

Jag ska förbi Bauhaus och bygga en grej till mina kameror, känns också kul.

Åsa Sjöström fyller år idag, stort grattis Åsa. Men också grattis till Arbetets museums fotopris.
Så kul. Stort grattis!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden