tisdag 6 oktober 2015

Barcelona 3


Vi får senare veta att en vän till vår vän gått bort under låten "Iris" på konserten igår.
Det är en kvinna som somnat in.
Ena dottern fyller 14 år och det är precis det Iris handlar om, när Paul Hewsons mamma också lämnade honom.
Det var då, i det där pojkrummet som det föddes en artist, säger han.
Livet.
Det griper tag i en.

Jag hinner med en fin morgonpromenad ner till havet innan frukost och solen sticker i ögonen.
Det är rejält med flugor.

Jag förvånas över de tyska männen vid frukosten som bara sätter sig till bords och låter deras flickvänner hämta deras mat från buffén.
2015.
Visst, alla är yngre än mig.

Idag är det flyget hem, en av mina kamrater bokade om sitt flög tidigt imorse på grund av dödsbudet.
Resten stannar och upplever en konsert till.
Jag ska hem i eftermiddag.

Utbildningsdag för Malmö Museer under morgondagen.
Det blir fint att få komma tillbaka och se vad de lyckats prestera.

Det bubblar nya tankar i huvudet och jag är tacksam för dom.
Glädje.
Imorgon kommer sotaren också.

Jenny Leyman har namnsdag idag.
Grattis!
Ja, alla andra Jenny´s också såklart.

Fotografiskt hade det varit fint med samma knytnäve som musiken ändå ger och i kombination med bilder och visuellt berättande är jag nu fylld ett tag.
Tacksam.

Dags att packa ihop, knyta ihop säcken och gå vidare helt enkelt.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden