lördag 10 oktober 2015

Lördag


Det är lördag och jag sitter och trasslar med min lilla externa hårddisk.
Den är full så när jag vill redigera film (som jag gör från den) så krånglar den.
Allt annat måste alltså över till något annat ställe.
Handla mer idag.....suck.

Jag ser att DJI släppt en stabil kamera med mobilen som monitor och jag tänker att kameramodellerna får det jobbigt nu.
Kolla här.

Jag ser att Magnus Wennmans bilder på de sovande barnen har sålts till inte mindre än 9 länder.
Kolla mer här vilka det är och vilka tidningar som gäller.

Samtidigt stämmer en fotograf en golfklubb i Halland för bildstöld, se mer här.
Du såg det där med Zlatanbilderna som Lars Brundin skrev om va?
Har du sett konstnären Christian Beijers hemsida, jag tror du kan hitta lite "godis" där också Brundin.

Jag ser att danska PFK och Norska med har fixat nya hemsidor.
Danmark.
Norge.

Du liksom jag ser att Årets Bild tagit till sig av åsikter både om regeln om Årets Fotograf och om priserna.
Det är bra för bildjournalistiken och tävlingen, det är jag övertygad om.
Bra Årets Bild!

Bilderna tog jag i Paris för ett tag sedan.

Ha en fin lördag!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden