måndag 12 oktober 2015

Ny måndag, ny vecka


Jag ser att FC Rosengård vann över AIK igår och har guldet i egen ficka så att säga.
En vinst till och SM-guldet är i Malmö igen.
I somras var jag och hälsade på hos en av spelarna, Sara Björk Gunnarsdottir på Island.
Se gärna en liten film jag gjorde också.

Ny vecka är det.
Några projekt som ska bockas av och föreläsning och annat.
Full fart alltså.

-----------------------------

Jag ser att det ligger en film ute på hur New York Times skickade hem bilder från Afghanistan, 2008.
Var det något speciellt att skicka på den tiden?
Jag får kolla på den innan jag säger något och du kan också göra det.
Här ser du den.

Jag måste förbi banken idag.
Finns banken kvar förresten?
Vore lättast.

--------------------------------

Jag bläddrar i Fool. Jag gör ofta det.
Nu är det brastider dessutom och jag har signat mig för en prenumeration av Offside också.
Äntligen.

Jag "förlorar" en upphandling från Lunds Universitet med citatet:
"Bilderna är lite ojämna vad gäller uppmärksamhetsvärde men innehåller några riktiga guldkorn".

Funderar mycket på det där med uppmärksamhetsvärde, vad menar dom med det egentligen?

Ja, ja.

-------------------------------

Lokaler.
Hittar några fina lokaler.

Sa jag att jag och Torbjörn Jakobsson vann på hästar i lördags?
Såklart inte, det är ju inget att skryta med men ändå.

Förra veckan hade jag chansen att få vara på Malmö Museer och visa dom i rörlig teknik.
Bäst med att föreläsa/snacka är att det ligger kvar flera dagar och många nya tankar kommer upp.

Min helgförkylning håller sakta på att ge med sig och jag hoppas den släpper nu idag.
Den måste det.
Te till mig.

-------------------------------

Jag ser "Bron/Broen" och jag rundar av med en bild på manusförfattarna när de sitter och skriver manuset till säsong 2.
Är du ett "fan" gå ner till Museet, de ställer ut grejer från serien i detta nu.

Ha en fin dag!




1 kommentar:

Claes Thureson sa...

Väkommen till LOU-världen!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden