tisdag 20 oktober 2015

Tiden går...


Jag får ett mail av min vapendragare Jonas Lindkvist.
Han är i Kurdistan och jobbar.
Det för in mig på tankar.

Jag går på ett långt möte och det är mycket om och men.
Vi får se var allt landar.
Jag köper dyra blixtar, man ska ju ha det.
Också.
Det är mycket man ska ha, det är mindre fakturor och tiden går som sagt.
Paniken kommer krypande.
Panik är kanske lite starkt ord, men visst kunde jag fakturera mer om jag ska vara ärlig.
Som för alla frilansare gissar jag.

----------------------------

Bokar jobb. 
Vissa uppdrag tar längre tid att få bokade än själva fotograferingen.
Alltså väldigt mycket mer tid.
Jag pratar med några fotografer i Luleå som blivit av med sina arbeten och som erbjuds nya förslag och pengar för samma jobb.
Det gör mig ledsen på många sätt.

Jag laddar allt jag har (kameror alltså) så jag är beredd.
Känns bra.

-----------------------------

Kollar telefoner.
Ser rimligt ut just nu. Så som jag ser det.
Har aldrig behövs betala för varken lur eller samtal.
Visst, vilken lyx tänker du men så har jag haft det.
Det negativa är att jag under många år varit "fast" i så dåliga abonnemang så att jag inte kunnat ringa med den.
Nu kan jag bara skylla på mitt eget beslut om operatör.
Snart bokar jag in mig på ny lur/abonnemang.

Hur gör jag med mitt Am-X kort?

----------------------------

Årets Bild i Jönköping nästa gång.
Det var fint där senast som jag minns det.
Det brukar vara ett tidigt vårtecken det där, ÅB och jag tänkte på det idag.
Våren.

Du undrar såklart vad det är för bilder till det här inlägget.
Året var 20+05 och jag var i Oksbøl i Danmark på en militär övning.
Danska soldater åkte till Irak och det skulle jag också göra strax efter det här är fotograferat men resan ställdes in på grund av värmen. Bagdad mätte 55 grader varmt och det var ju i häftigaste laget.
Synd tänker jag idag.

------------------------------

Lyssnar på Martha.

Annars inte sådär väldigt mycket nytt.
Jag önskar bara att du har en fin dag.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden