söndag 21 februari 2016

Söndag

Jag hann se när Jo Inge Berget i Malmö FF gjorde 1-1 mot Sirius igår.
Senare gjorde han också 2-1.
På den här bilden klipper han till bollen som passerar till vänster om målvakten och in i mål.
Ja, ja.

Jag läser om world press photo. Warren Richardson tog den och ingen ville köpa bilden när han tagit den.
Nu är den utsedd till World Press Photo.
Läs du också här.
Tävlingarna kanske går mer och mer åt en egen värld ändå. Visst, bra bilder har inget med deras försäljningsvärde att göra, men kanske glappet mellan dagstidningarna och tävlingarna bara blir större och större.
Något att tänka på såhär på söndagen.

Du som också ligger hemma och tycker det är en tråkig söndag kan kolla in Antikmagasinet.
Senaste avsnittet handlar om Lars Tunbjörks fotografier.
Du ser det här.

Jag var på möte med Getty images i veckan och jag bläddrar i boken jag fick, "Year in Focus" och det är mycket bra grejer där.

Solen skiner, sa jag det?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden