fredag 1 april 2016

Kvartals-vlogg!

Okej, precis som jag skrev igår är första kvartalet över nu av 2016.
Man kan strunta i det, allt rullar på som vanligt men det är också en form av avstamp.

När året var nytt, gav jag mig själv en uppgift att göra en vlogg i månaden under 2016.
Dels för att jag är obekväm med det forumet, men också för att bara lära, lära, lära.
Det finns så mycket i det här som är spännande och kul i processen.
Filmvärlden alltså. Men jag har också en förmåga att sätta upp mål och pressa mig lite.
Ta dig mer än gärna en titt på vloggen från januari.



Just i detta nu sitter jag på kontoret, jag lyssnar på Kjell Höglund.
Det är fredag och rätt många punkter på listan är faktisk avbockade och det känns himla skönt.
Men det kommer hela tiden nya, sådär som det är och ska vara med för den delen.
Vill du att vi går vidare med vloggen från februari så har vi den här under.



Min vapendragare Torbjörn Jakobsson ringer på förmiddagen och han har åkt skidor.
Själv sprang jag idag och våren knackar verkligen på dörren här.
Skidor känns så avlägset.
Men fint.

Nu ska vi igenom april på bästa sätt och det ser ut att bli en riktigt hektisk månad med mycket jobb och roliga grejer som händer.
Nu när jag gjort vloggar varje månad för första kvartalet så tror jag faktiskt att jag lägger av.
Jag gillar att göra filmer, men det är svårt att komma ihåg att filma och så lever jag inte så jättespännande liv heller.
Vill hitta mer teman, ämnen där jag kan göra film istället för att tvingas göra en film i månaden bara för att.
Men jag hittar nya vägar, var så säker.

Min sista film i den här lilla trilogin blev en kort variant från påsklovet.
Det var bara en liten del av mars, men ändå.
Så får det vara. Jag hade ärligt tänkt att jag skulle filma ÅB i Jönköping men när jag kom hem hade jag ett klipp från min utsikt från hotellet.
Ett klipp!
Sådär är det ju, därför gör jag numer film när jag känner för det.
Visst vlogg-formen kan komma tillbaka men inte varje månad.
OM jag ser det som ett misslyckande?
Skärp dig, det är ju bara jag som sätter upp massor med olika målsättningar, du anar inte.
De flesta går jag i mål med och några ändrar jag under resans gång kan vi säga.



Redan nästa vecka har jag ett nytt filmprojekt som blir himla roligt att sätta tänderna i.
Imorgon börjar allsvenskan och min nya arbetsgivare Ombrello/Getty Images ska ha bilder.
Det vore så skönt att få klara av första matchen utan regn bara.
Jag kollar och det ser ändå bra ut tycker jag.
Håll tummen och se till att ha en fet helg!

/LarsD

(ps: Nu har jag enbart 24 mil kvar till målet förresten. Ett nytt mål jag satt upp.)

3 kommentarer:

Fredrik Reuterhäll sa...

Jag vill gärna ha mer!!'!! Man är contentjunkie..

Anonym sa...

Kanonvlog! Jag skulle vilja se en vlog dels om dina kameraprylar och dels en "behind the scene" i ditt arbete.

Vilken kamera filmar du med?
Vilken drönare kör du?

//Rickard

Lars D sa...

Tack Fredrik, det kommer nog men inte med det här självpåtagna "tvånget".

Tack Rickard
Vi får se om det kommer en "behind the scene" vad det lider.
Till de här 3 vloggarna har jag använt min iPhone, Canon EOS-5 mark3, en GoPro hero 4 och en Canon C-100 mark2.
Jag tar det jag har närmast kan man säga.
Flyger gör jag med en DJI Phantom 2 (med en GoPro) men byter nog upp mig till en 4:a ganska snart.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden