lördag 16 april 2016

Lyckligt Lottad (nr1, 2016)


Förra året var ju jag med och startade en tidning här i Malmö/Lund.
Det var mer ett namn som kläcktes på en middag.
"Lyckligt Lottad" är en bra titel på en tidning, sa Stefan Skogmark.
Efter lite mer tankar och några veckor, ja låt oss säga 3 månader senare körde vi ut nummer 1 till mer än 40 stycken tidningsställ i Malmö och Lund.

Med namnet följde också ett innehåll på just odlingslotter och koloni.
Vi gjorde 6 nummer och bestämde oss på slutet av förra säsongen att vi kör en säsong till för att se vad det kan ta oss.
Visst, vi visar gröna siffror och det är inte alla tidningar som gör.

Nu i veckan som gått så kom nummer 1 av säsong 2 alltså.
Här får du ett smakprov på det hela.

Ha en fin lördag.





Nytt för i år är att vi har en deckare som ska löpa under alla sex nummer.
Jag får bildsätta dessa hur jag vill och i det här numret fick mina stackars föräldrar symbolisera en skilsmässa, trots att de varit gifta länge... men nu fick det bli så.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden