onsdag 24 augusti 2016

Meeri/TT och lite sånt.

Vi sitter och jobbar hårt med boken om KB:s historia jag och Björn Hellström men det där har jag redan skrivit om.
Mycket jobb och det tar tid allting.

--------

Kommer du ihåg att jag skrev ett inlägg om en liten serie på TV om finska fotografer.
Det är inte alltid jag ser allt jag tipsar om innan utan använder bloggen som en kom-ihåg-lista till mig själv också.
Igår såg jag avsnittet om Meeri Koutaniemi och blev sådär glad och inspirerad.
Hon verkar fin på något sätt och jobbar lugnt och fint.
Dessutom har hon blivit årets fotograf i Finland två gånger.
Ta dig en titt på hennes hemsida.

--------

Det är också snart dags att söka till TT:s Stora fotopris.
Du kan med gott samvete söka du också, men börja med att läsa lite mer här.
Eller stipendiet här.

--------

Jens Dresling tipsade också om Reuters bästa OS-bilder och du ser med lätthet dem här.

Bilden till det här inlägget tog jag själv på KB och det är som du ser Timbuktu.
Kort och gott.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden