måndag 26 september 2016

Fotbollsderbyt MFF-HIF

Anders Christiansen gör 1-0 bakom Matt Pyzdrowski.

Jag är tillbaka på jobbet igen, en ny vecka väntar.
Mycket roligt på listan.

Igår fick jag chansen att tillsammans med Jonas Gustafsson bevaka fotbollsderbyt i Malmö mellan MFF och Helsingborgs IF för Getty/Ombrello.
Så fint att ha en kollega som tar ena kortsidan och man kan sitta kvar på samma sida hela tiden och inget springande.
Kul!
Jag satte två stycken remote-kameror igår på min sida, en bakom målet och en på taket på arenan.
Malmö FF vann med 2-0 men derbyt kom nog aldrig upp i den stämningen det bör.
Jag summerar matchen i mina bilder i det här inlägget.

Anders Christiansen gör 1-0 bakom Matt Pyzdrowski.

 Anders Christiansen "jublar" efter sitt mål.

Redan efter 33 minuter skadar sig Markus Rosenberg och lämnar planen.

Precis innan halvleksvilan skadar sig också Anders Christiansen och kommer inte tillbaka.

Bengaler blir det alltid snack om.

Med så många skadade fick 17-åriga Mattias Svanberg chansen och han gjorde 2-0 på övertid.

Och som han jublade och var glad för chansen.

 När spelarna skulle tacka fansen visste han inte riktigt vad han skulle göra.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden