söndag 11 september 2016

Klara Svensson vann!

Som jag skrev redan igår om Patricia Berghult som vann sin match igår så gjorde också Klara Svensson det.
Härligt!
Jag är inget boxningstok men jag gillar de här tjejerna. Båda har jag fått äran att göra större reportage om och jag ser nu att det var 2007 som jag hängde med Klara.

Stort grattis till er båda alltså!

Jag ser också att båda har varit inne på Instagram och kollat min lilla film från Cobacabana igår, samma dag som de skulle fightas, lite roligt ändå.

När jag under 2007 följde henne så kämpade hon för EM och efter en match så gjorde hon sig illa och fick operera sig och sen tillbaka för EM men vann inte guldet där, därför ordningen och lite om den här bild-berättelsen.

Jag känner att jag saknar det här nu, att jag vill ha en ny stickning, något att komma tillbaka till.
Men vem vill betala för det, nya tider är det.
Kanske kan jag komma på en lösning ändå.

GRATTIS  till er båda, jag vet hur mycket ni sliter.

Klara hemma i Höllviken.

Klara sprang varje morgon och hennes föräldrahem syns i bakgrunden.

Träning, träning, träning.

På den tiden sjöng Klara också i kyrkokören.

Match.

Operation.

Tillbaka.

EM-final.

Missat EM-guld.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden