söndag 11 september 2016

Rio 4


Den här bilden tog jag häromdagen.
Som du ser är den tagen med tiltshift och när man fotograferar med den måste man ändra exponeringen beroende på hur du vinklar objektivet så när jag skulle ställa in den tryckte jag bara några knäpp för att se så jag ställt in rätt.
Nu när jag går igenom bilderna så står ju två flickor och smilar till mig och jag gissar att de trodde att jag plåtade dem, haha.
Att skärpan sitter där är ju ännu mer konstigt om du frågar mig.
Andra reflektioner från Brasilien.

# Väldigt få saker går i tid här.
# Att bajsa på refugen är okej.
# Att få ihop ett mästerskap är svårt.
# Säkerhetskontrollerna är mest för syns skull.
# Bussarna är väldigt kalla.
# Tjuvar finns överallt. Överallt.
# De är väldigt duktiga på sockerkaka. (7 olika på frukosten)
# Bara i Barra (haha) där jag bor sägs det bo 300 000.
# Det är väldigt stort Rio.
# Cobacabana - jaha, är det bara detta.
# De gillar kött.
# Grönvästarna är alltid drygast bland fotografer.
# Taxi är ganska billigt.
# Flipflop är alltid rätt här.

Nu ska jag packa ihop mig och sticka på dagens första grej.
Det blir taxi direkt eftersom jag annars har 20 minuters promenad till bussen och sen buss till mpc på 70 minuter och sen buss därifrån till arenan på 70 minuter.
Jag tar taxi direkt, landar säkert på 30 minuter och 75 kr.
Lätt.

Ha en riktigt fin söndag nu!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden