måndag 19 september 2016

Skaffa dig en egen hjärna!

När jag kommer in på kontoret och slår upp min "Strömholm-kalender" står det:
"Skaffa dig en egen hjärna!"

Det ligger så mycket i det där. Tänk själv, gå utanför boxen och följ inte bara efter andra.
Vi (jag och Jonas Lindkvist) snackar mycket om det på vår workshop också, att tänka själv.
Men det kanske också handlar om att våga göra det, att få möjligheten till det.

Nu är jag tillbaka i vardagen och kroppen känns stel och konstig, långt ifrån 100 %.
Men nu kör vi en ny vecka som ska planeras och fixas till.
Igår fick jag chansen att fotografera fotboll i Helsingborg.
På bilden ser du IFK Norrköping som dagen till ära gick upp i serieledning, men här har missat ett givet läge.

---------------

Veckan ser rätt fin ut och det gillar jag.
Under morgondagen ska jag och min bok-kollega bli intervjuade av några publikationer.
Vi ska göra "press" som det heter och bara det känns lite ovant, att stå på den sidan.
Men så glada vi är för det såklart.
En inventering väntar också på mig, jag måste få ordning på mitt skåp och alla prylar tänker jag.
Kanske hinner jag byta hjul också på mina Pelicanväskor, det vore härligt.

Men allt det här ska jag inte trötta ut dig med.
Du ser istället till att ha en fin vecka!

Tänk själv!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden