fredag 14 oktober 2016

Bob, Henriette och Björn

Den här veckan har rusat fram på många sätt med en utlandsresa i mitten av den.
Nu är det fredag och jag summerar veckan och knyter ihop påsen innan jag drar vidare mot Spegla i Norrköping.
Blir fint det med.
I måndags fick jag äran att göra en film till Musik i Syd och du ser den här under, jag är så glad att få uppdrag av dem.



Tidigare i somras fick jag också göra den här, det är himla roligt att få göra det.
Ta dig en titt på den också om du känner för det.



Om du vill ha de översatta så kan du gå in på deras egen kanal och trycka i vilket språk du vill läsa det på.
Här hittar du kanalen, ta dig en titt förresten.
Mycket fint.

Som om inte den hedern och fokus på mig så fick jag och Björn Hellström en sida i Dagens Industri igår.
Det är ju också en ära såklart.



Du kan ju redan nu köpa boken om du vill, du finner den bäst här.
Men se också till att komma på boksläppet, jag vet nu att det blir en grym kväll.

-------

Något jag stör mig på annars i dessa mediakristider är kollegor och kamrater som försöker höja sig själva genom att sänka andra.
Ja, det är faktiskt något jag stör mig på över huvud taget.
Men att berätta hur bra bildjournalistiken ÄR genom att berätta om hur DÅLIG den kan vara hjälper ingen tror jag och dessutom står det en "fotograf" bakom varje bild som dessutom kanske tar illa upp.
Jag vill heller inte att litteraturpristagaren Bob Dylan berättar hur bra han är genom att berätta hur dålig jag är på att skriva.
Dumt, lägg av med det!
Låt oss istället hålla ihop, visa på goda exempel och puffa för det braiga, hela tiden.

-------

Igår fick jag också möjligheten att tillsammans med några fotografvänner (Anders Hansson, Emma Larsson, Åsa Sjöström och Jonathan Saruk) kolla på World Press Photo i Köpenhamn.
Så himla fint de gör det Politiken när de hänger utställningen och sina egna bilder.
Så bra!
Riktig bonus är också tidningen de ger ut varje år som kort och gott heter FOTO som min kamrat Henriette Lind är redaktör för. 
All heder åt dig Henriette!
Här nedan ser du ett litet utdrag ur den.



Men ärligt talat hade jag just i detta NU velat skriva så mycket mer, men jag måste rusa iväg och hämta en dotter, placera henne i en bil och köra till Halmstad och sen vidare.
Javisst, det är full fart det men så är livet ibland.
Härligt!

Se till att ha en riktigt fin fredag, jag återkommer var så säker.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden