fredag 21 oktober 2016

The lonesome death

Foto: Jörgen Johansson

Jag är tillbaka på kontoret och har skurat av bordet, fått lite ordning igen.
Skönt det.
I ett hörn av min skärm så rullar dokumentären "Don´t look back" som ligger på SVT.
Ta dig en titt, jag har sett den tidigare, men slås varje gång av hur dryg han, Bob Dylan alltså och hans team är.
Britterna måste ha varit i chock på den tiden, ja även idag med det beteendet och reportrarna som fnissar med och när någon ställer en fråga till honom så skrattar alla andra kollegor och de kvinnliga journalisterna tycks mest tindra med ögonen och fnissa med lite nervöst.
Här kan du kolla.

-------

Veckan har rusat fram annars med olika projekt och plåtningar.
Idag publicerar Sydsvenskan ett reportage om Clara Monti Danielsson som jag och Jan Jönsson gjorde förra veckan, såhär ser det ut i tidningen idag alltså.


Jag gjorde också en liten trailer till dem, men jag tror inte de använt den.
Så det var onödigt att lägga tid på det, men såhär såg den ut åtminstone.



-------

Som du såg på den första bilden i det här inlägget så är jag igång med en ny film, en liten minidokumentär om Jörgen Johansson och hans "fotbilder". Det är fint att ha fått frågan om det och jag är tacksam för möjligheten.
Igår så tog vi de första scenerna och det känns himla fint att dels få chansen att umgås lite med Jörgen men också att filma med en kollega och kamrat man känner och som vet vad som gäller.
Den slutliga versionen kommer senare alltså.
Igår var vi i Finja och filmade lite och när vi skulle åka hem frågade Jörgen var hans telefon var.
En bil körde om och tutade och pekade på taket och när vi stannade så låg den där.
Jag filmade det med min lilla telefon.



-------

Annars är det mycket med boken just nu. I måndags kom som jag skrev tidigare 3,2 ton böcker.
Du kan läsa mer om det här men också mer om projektet här.
När boken kom så gjorde jag en liten kort film om det och den ser du med lätthet här:


Om en vecka har vi alltså boksläpp av den boken och det ska bli kul och se hur mycket folk som kommer. Vi närmar oss 600 intresserade på Facebook och det låter för bra för att vara sant.
Vi ses va?

-------

Nu väntar fredag och fotboll imorgon här hemma i Malmö.
Det är grått där ute och regnet kommer och går.
Lite oktober alltså. Snart november.

Se till att ha en fröjdefull helg!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden