fredag 25 november 2016

25/11


Det slår mig precis att för exakt ett år sedan, den 25/11 spelade Zlatan Ibrahimovic och hans dåvarande PSG Paris mot Malmö FF här i Malmö.
Jag gjorde en bok om den matchen och idag känns det helt galet att jag gjorde det där projektet.
Men jag gjorde det.
Jag hyrde in Peter Holgersson, Jenny Leyman, Johan Bävman och Torbjörn Jakobsson och nu på eftermiddagen (för ett år sedan alltså) hade vi ett snabbt möte innan själva matchen och sen gjorde vi den.

Tack vare Mikael Bergstrand (text) och Björn Hellström och Stefan Skogmark kom boken 10 dagar efter det.
Det var galna dagar och sen fanns boken.

Många frågar mig hur det gick och om jag hade gjort något annorlunda om jag hade haft mer tid?

Själva materialet och hur vi jobbade hade jag inte velat göra annorlunda. 
Jag fick så mycket fint material av mina kollegor så jag var mer än nöjd och så roligt det var att få jobba ihop, i team.
Jag är tacksam för det.
Ekonomiskt la jag ut massor med pengar på projektet och sakta, sakta minskade den risken och jag gick lite, lite plus till sist och för ett tag sedan gav jag bort cirka 300 böcker till både pojk och flicklag som ville ha boken.
Jag hade hoppats kunna sälja lite mer såklart och det jag senare fick i lön så att säga var egentligen för liten för den tiden jag la ner på projektet. 
Men så roligt jag hade ändå.
Det tog mig också till Paris vilket var fint.

Såklart hade jag gjort boken lite annorlunda om jag gjort om den idag men det var inte grejen när den gjordes, det var mer ATT den gjordes.
Ja, du är med.

1 år sedan idag alltså.



Om mig

Malmö, Skåne, Sweden