söndag 12 februari 2017

POY generellt

Det var första gången på länge som jag inte är med och deltar i POY.
Jag tycker mig inte ha råd med fler fototävlingar. Jag slängde 1500 kr i sjön när det gäller Året Bild och sen var budgeten för fototävlingar förbi.
(Detta berättar jag för att det inte finns någon bitterhet i att just jag inte får pris alltså).

Det jag alltid både har gillat och tyckt varit lite läskigt är att man i POY kan hänga med och se hur juryn väljer vinnare.
Just i år har de haft problem med ljudet vilket gör det rätt meningslöst men ändå, igår innan jag somnade hängde jag med i sport action.
Det blev ett tag eftersom jag såg att både Joel Marklund och Jonas Lindkvist var med i toppen.
Som du ser så är 2 av 7 bilder svenska och när Jonas bild försvann stängde jag ner så jag vet inte hur det slutade tyvärr, det kommer.
Det som förvånade mig mest är hur mycket skit det är, jag tror det var nästan 700 bilder som tävlade i klassen och efter första rundan var det 91 bilder kvar.

Om du tittar på bilden här ovan så ser du en tennisbild och en baseballbild. Båda har jag sett förut.
Men just i den här tävlingen fanns det nästan en exakt lika dan tennisbild och juryn valde en av bilderna, och det samma gäller med basebollen.
Skulle de bilderna ens gå vidare om det finns fler fotografer som har så pass lika bilder tycker du?

Annars är det som vanligt, mycket Amerika. Flaggor och heja-heja.
Det som också slog mig var hur mycket tjurfäktning det är i tävlingen, skulle det inte ingå i en annan klass?
Är det sport action?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden