onsdag 5 april 2017

Det finns så mycket att glädjas åt, eller hur?

Om man inte har en deadline imorgon så är det alltid svårt att komma igång med klippandet.
Lägg där till att alla klippen kommer bort och du, eller jag i det här fallet måste rädda en hel hårddisk så tappar man lite tid.
Jag måste bara säga att det är så himla roligt att vara igång med klippandet till den här filmen.
Nu ska den göras färdigt, jag lovar.
Början och slutet är nog redan färdigt tror jag. Visst, massor med putsande men ändå.
Snart så ser jag en struktur och sen kommer den på kanaler nära dig, var så säker.
Den 17 juni är det vernissage på Hovdala slott med Jörgen Johanssons fötter.
Jag tycker att du ska ta dig dit, filmen komma också att visas just där.
Här läser du också Jörgens blogg.

-----------

Peter Claesson & Jonas Lindkvist ringer - det räcker långt det där.

-----------

NA blev igår årets dagstidning och VK blev årets redaktion.
Himla roligt för två landsortstidningar som kämpar ordentligt för att göra bra produkter.
Synd att NA gjorde sig av med sin bildredaktion bara, den var himla bra och stark för några år sedan.
Grattis till priserna dock.

-----------

Jag har också fått ordning på alla grejer och alla batterier är laddade och de jobb jag fotograferat i veckan är lämnade och klara.
Ja, du vet den där känslan.
Idag var det dessutom släpkärra, lånad bil (Tack Claes Thuresson) och iväg med ett plommonträd.

-----------

Igår fick jag chansen att gå på doc lounge i Malmö. Vilket fint arrangemang!
Kolla hemsidan och igår visade de filmen "The Grown-ups" gjord av Maite Alberti från Chile.
Du ser en trailer längst ner i det här inlägget.

-----------

Igår tror jag vi avslutade försäkringsgrejerna med försäkringsbolaget.
Jag får ytterligare lite pengar. Visst, jag är inte uppe i hälften ens av vad jag blev av med, men nu känns det skönt att stänga ner den där energitjuven.
Kolla igenom dina försäkringar och fundera vad som egentligen gäller - eller snarare INTE gäller.
Det är en skitbransch ärligt talat.
Men den kan väl inte vara värre än mediabranschen va?
Målfoto gissar jag.

Såg du att NY Times som betalat så jävla uselt att det är ett skämt nu höjer sina arvoden och visst, det går i rätt riktigt men det är långt ifrån en rimlig ersättning ändå.
Dessutom att slå sig på bröstet för det.
Nej, jag vet inte jag.
Läs mer här.
Men, men det är bra att de börjat inse att det visuella säljer och kvalité kommer också från den sidan.
Hallå. 2017!

-----------

Det kommer så otroligt mycket otäcka bilder från Syrien, både från den här gasattacken (vem fan beordrade den) och dokumentären (HBO) som ligger på SVTplay.
Nej, det blir för tufft ärligt talat. Bilderna till min sushilunch när regimen tuttar på håret på en av fångarna gjorde att jag satt i halsen och stängde av.
Inget att glädjas åt, vilket var tänkt som tema på det här inlägget.
Jag hoppar lite magstarkt kanske över till ett mer glädjande ämne.

-----------

Jag har fått fiber här hemma!
Men är det bättre, tycker det verkar svaja så nu har jag två olika.
Är det rimligt, ska man behöva ha både och?
Hörde jag dig säga I-landsproblem?

-----------

Norge-resan i juni är bokad.
Tåg tur/retur.
Jag ser fram emot det, boka in dig du också.
Kolla mer här.

-----------

Jag kan inte låta bli att fascineras av "Chili Klaus" som lyckas ha miljoner visningar på sina filmer där han och någon annan äter just chili.
Visst, det är inget nytt men himla roligt att det funkar ändå.
Kolla på hans YT-kanal här.

-----------

Jag är ännu mer glad att Casey Neistat är tillbaka med bloggen, kommer du ihåg honom.
Kommer du ihåg att jag skrev om honom i november?
Förr bloggade jag inte om honom, jag vet egentligen inte varför.
När jag sett sådär 500 bloggar la han av och många med mig blev lite tagna på sängen.
Nu är han tillbaka, följ honom du också.
Här hittar du hans kanal.
En som också är inspirerad av honom är Peter McKinnon, som också gör himla fina grejer.
Se hans kanal här.
Mer rena foto/filmtips.
Sen har du också svenske "Creative North" som gör snygga grejer också, kolla in här.
Svenske Jon Olsson växer också på YT, nu med snart 700000 prenumeranter, kolla in hans fantasiliv här.

-----------

Nu väntar andra glädjeämnen, kolla in trailern som sagt till gårdagens film jag såg.

Hej-hopp!



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden