söndag 9 april 2017

Söndag


Det är söndag och solen skiner.
Jag har fått äran att föreläsa imorgon kväll här i Malmö på Fotografiska Föreningen.
Dessutom får jag då ett stipendium som känns fint i magen, du läser mer om det här.
Det har fört mig in till kontoret för att sätta ihop det snacket.
Jag spelar högt på vår gemensamma högtalare eftersom jag är ensam här.
Mina kollegor har nog vett att vara ute i vårsolen.

Några av bilderna jag tänker visa ser du här under.
Jag har massor med gamla grejer och det är helt okej, men för egen del måste det med lite nytt också.
Man är ju aldrig bättre än sin senaste bild.
Hjälp!





Det är klart jag blir glad när jag läser detta.
Jag vet inte hur ofta jag fått höra att jag var en idiot som köpte mig en drönare, för rätt länge sedan.
Att den är betald sedan länge och att jag har så roligt när jag flyger med den där manicken verkar 
ingen ta notis på.
Bara att de kommer bli olagliga, är farliga och så tröttnar man ju så fort på den typen av bilder.
Jo, jo.

-----------------

Jag blir också glad när jag ser filmen här under om hur du blir bättre på film.
Han säger bland annat att göra små filmer om och om igen gör mig extra glad och på de frågar jag får angående de månadsfilmer jag gör är väl det ett bra svar.
Jag gör det för att det är roligt men också för att hela tiden försöka att bli bättre.
Med det sagt behöver inte varje enskild film vara särskilt bra, men så länge jag lär mig något och har kul så fortsätter jag. 
Ska det vara så svårt att förstå det egentligen?


Nu ska jag fortsätta här och planera föreläsningen, morgondagens fotografering och lyssna högt på högtalaren.
Jag hoppas att du har en otroligt fin söndag.
Här kommer första kvartalets månadsfilmer förresten, ta det för vad det är.

puss-puss!






2 kommentarer:

sportskjutaren sa...

Först, ett väldigt sent grattis till stipendiet.
Sedan. Föreläsningen kommer att gå bra!
Hade gärna varit på plats.

Lars D sa...

Tack smycket Daniel!
Ja, det hoppas jag, känna lugnet.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden