torsdag 13 april 2017

Torbjörn Jakobsson på VK i Umeå

Som du säkert vet så är en av mina kamrater Torbjörn Jakobsson som till vardags jobbar på VK i Umeå.
Visste du att VK precis blev utsedda till Årets Redaktion förresten?
Vi träffades på Expressen för länge, länge sedan tillsammans med Jonas Lindkvist och sedan dess, eller strax efter ärligt talat har vi stöttat varandra och blivit mer än kollegor alla tre.

Att jobba med större projekt och att hjälpas åt i den processen och med urval och sånt har varit självklart för oss.
När vi jobbade på Expressen tillsammans som sommarvikarier så jobbade Ingvar Näslund också där som fotograf. 
Idag är han chefredaktör på just VK där Tobbe alltså jobbar idag.
Jag blir alltid glad när Tobbe får loss en större grej och jag vet också den känslan det innebär.
Jag vet också vilket enormt jobb, både rent känslomässigt men också tidsmässigt ett sånt här reportage innebär, du måste ha jobbat på det sättet för att veta vad du snackar om.

Idag publicerar VK fem sidor reportage som Tobbe har gjort om Aana, som jag också hade ärat att få träffa snabbt i december när jag var uppe och hälsade på.
Fin tjej.

På deras egen blogg har de en liten intervju med Torbjörn Jakobsson som du ser här.
Lite längre ner ser du hur det blev i tidningen.

Bakom den här länken hittar du både texten och bilderna, men kanske ännu bättre en film som Torbjörn gjort.
Ja, det är värt mer än 1 kr, jag lovar.
Gå in och kolla/läs, jag tror du kan se filmen på den här länken.
NU!

Bra jobbat Torbjörn Jakobsson och så fint att det finns tidningar utanför Stockholm som kan satsa på de större reportagen, jag blir varm i hjärtat av det.
Bra VK, årets redaktion!





Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden