tisdag 18 juli 2017

Gamla lådor

Jag kollar i gamla lådor (hårddiskar alltså) och letar efter bilder till hemsidan som är under produktion.
Ingen stor grej men kanske det är just det att leta i gammalt som är jobbigt, man vill ju gå vidare.
Eller jag menar jag.

Hittar denna på Jenny Kallur och Carolina Klüft i gymmet i Cannes, Frankrike.
Vilken fin resa det där var och pressen fick vara med på träningspass och vi kom riktigt nära.
Det var himla fint och en eftermiddag inne i Cannes mötte jag min gamla kollega och vän från VLT-tiden, Kenneth Hudd som var där på semester.
Roligt.

Nu är det snart friidrotts-VM i London. Nej, jag ska inte dit heller.
Förr i tiden åkte jag på många sådana. Jag var på VM i Göteborg, VM i Sevilla, VM i Osaka, VM i Paris och VM i Edmonton skulle jag på men vår chefredaktör drog in den 2 dagar innan avfärd.
Jag minns att jag var väldigt ledsen för det.
Som pressfotograf är man van att ändringar görs och man får snabbt ställa om. Men just stora evenemang vill man vara förberedd på, vilket jag var och så drogs mattan undan kan man säga.
Har alltid tyckt att det varit roligt att fotografera friidrott. Nu ser det nog annorlunda ut, på den tiden var Sverige så himla stora i sporten och dit kommer nog aldrig Sverige igen.
Att Sverige tog 2 guldmedaljer samma kväll under OS i Aten var egentligen helt sjukt och kommer verkligen aldrig hända igen.
Att jag trodde jag skulle få hjärtattack den kvällen är en annan historia.

2 snabba frågar rullade precis iväg till Håkan Röjder.
Hoppas han kan hjälpa mig, han brukar kunna det.

2007 var det VM i Osaka och här kommer bilder därifrån.
Ha en fin dag!






Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden