söndag 16 juli 2017

söndag 16/7

Jag sitter i SAS loungen på Sturup.
Tillbaka någorlunda i jobbet igen. Jag blickar ut över några flygplan som tankas och vädret är ganska grått och regnet hänger i luften.
SAS bjuder på några farligt goda chokladmuffins med vaniljkärm i och det får kanske fungera som lunch idag.

Igår hade jag chansen att se fotboll igen och till det här inlägget ser du Malmö FF:s Jo Inge Berget som precis gjort 1-0 till MFF.
Matchen slutade 3-3 dock så det var lite grinigt i Malmölägret.

Russian Earl Grey.

Men är det vardag igen nu?
Njae sådär måste jag säga. Det blir full fart den här veckan så rundar jag av den på ett fint sätt till helgen, jag återkommer till det.

Jag imponeras alltid av Emma Svensson.
Kolla hennes senaste projekt här.

Nu visar det sig att flyget är försenat också. 15 minuter.

Under min resa till Nordamerika lyckades jag nästan hålla bloggen nere vilket var himla skönt.
Det är första gången på 9,5 år som den tagit en paus.
Idag har jag kickat igång den igen och det här är det 30:e inlägget idag.
Är det normalt eller?
Vi får se hur det tuffar på det hela.

Jag håller också på med månadsfilmen lite smått och jag tror jag ska göra en del på den nu till veckan som vi får se som en vanlig arbetsvecka.
Dessutom ska jag äntligen få tummen ur och göra om hemsidan.
Just det där med hemsida tycks vara varje fotografs mardröm på något sätt.
Det är det inte för mig, jag vill att den lever och ändrar sig men det gäller att få tid, eller snarare ta sig tid att fixa till den.
Jag hoppas det finns tid till det i veckan.

Jag snackar med min kamrat Torbjörn Jakobsson om ett projekt han jobbar med uppe i Umeå.
Jonas Lindkvist håller alltid på med grejer, nu inför OS nästa år.
Jörgen Johansson kickade igång något nytt igår och jag känner att jag blir avundsjuk på det där.
Måste komma igång, göra mer, det kommer inte bara ner i knät direkt.
Men det är sommar ... NEJ! Inget att skylla på.
Jag har några nya tankar också kring arbetslivet, vi får se var det tar mig.
Branschen blir sämre och sämre tycker jag. Det skrämmer mig och trots att vi sägs vara i den visuella
världen just nu så är det färre och färre platser jag ser det på.
Men det där har jag tjatat om förr och dessutom är det inte roligt för dig att läsa om.

Work hard!

Ska jag byta telefon? Min blir full hela tiden, jag blir galen på det där.
Utgifter, utgifter, utgifter.

Min Røde-mick som jag aldrig kom överens med riktigt men som jag faktiskt hittat lite kärlek till på slutet gav upp i väskan till Nordamerika.
Upp kom den som helt isär och söndersliten.
Sa du ny utgift?
Alltså den där gummisnoddupphängningen ...

Nu går jag och tar en till sån där muffins.
Andra.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden