tisdag 19 september 2017

En tisdag med Grarup


Idag har jag jobbat hemifrån.
Hunnit ladda alla grejer och kommit i ordning i väskorna.
Jag hatar när det inte är ordning och reda i facken, väskorna och alla små plastlådor jag har.
Sladdar och laddare ska ligga där de ska och helst vara laddade också.
Det var på det sättet jag kom in på Casey Neistat förresten, hans otroliga ordning.
Du har sett den filmen va, den gamla där han visar upp sin studio?
Jag lägger in den längst ner i det här inlägget. 
En av alla, hoppas det är rätt.

Jag hinner också bläddra i Jan Grarups nya bok "And then there was silence".
Boken väger lite mer än 5 kg och när jag hämtade den på Ica igår såg damen i kassan förvånad ut över kartongen.
Bara en sån sak.
Men vilken bok, vilket praktverk måste jag säga.
Det är inte bara en tung bok i bemärkelsen vikt, det är otroligt tunga bilder också såklart.
Jag tycker du ska köpa den, alla som har någon form av bildintresse för berättande bilder borde ha den hemma i hyllan eller på bordet.

Bilderna till det här inlägget är förresten från boken och som du ser så finns det uppslag som man kan vika upp och få en ordentligt stor mäktig bild.
Här köper du boken.


Jag hinner upp en snabbis på Sydsvenskan också. 
De ska tydligen flytta om lite och behöver slänga grejer så nu skulle alla våra diplom från bildredaktionen slängas så jag var uppe och räddade det.
Nostalgin slår till som bara den där uppe.
Jag blir både ledsen och orolig på samma gång på något konstigt sätt.
Mycket känslor är det åtminstone.


Ha en riktigt fin tisdag!



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden