måndag 23 oktober 2017

Spegla





Hans Jonssons utställning.

Hemkommen från fotofestivalen Spegla i Norrköping. Det jag först inser när jag tänker att jag ska sätta mig och blogga om det är att jag inte tagit EN enda stillbild.
men jag löser det från filmerna jag ändå gjorde.

Det är en underbar helg som arrangörerna fixat med utställningar, föreläsningar och workshops.
Jag fick äran att snacka direkt på lördagen och det var kul det också, tack för inbjudan.

Jag såg Hans Jonssons vackra bilder som du ser här ovan. Jag lyssnade på de flesta föreläsningar.
Begåvade fotografer som Johan Bergmark, Anna Clarén, Peter Holgersson, Thron Ullberg, Cato Lein, Micke Berg, Kiggs och Alexander Mahmoud.

Att jag fick husera hos härliga Peter och Josefine var ännu bättre.
Tack som bara den för husrum och mys.

Jag såg också att Micke Berg skrev om festivalen, men också om #metoo och fick någon form av mothugg på Facebook och sen la han ner både bloggen och Facebook.
Året är 2017.
Himla synd såklart, han skriver bra. Jag hann inte riktigt prata med honom, tiden rusar fram och programmet är alltid tight på festivaler.

Hoppas att arrangörerna pallar driva detta ett år till så att festivalen kan leva vidare.
Himla fint.
Stort tack som sagt.


Micke Berg

Peter Holgersson

 Thron Ullberg


Anna Clarén

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden