lördag 21 januari 2012

Nominerad: Jan Wiridén



Jan Wiridén är också nominerad till Årets Bild. Jan är en fotograf som alltid är glad och trevlig dom gånger jag träffar honom.
Som jag minns det så var dessutom hans dotter assistent åt Bob Martin på VM i Göteborg 1995.
Bara en sån sak.

Grattis till nomineringen!
Tack och Grattis själv!
Tack.Vad tror du själv det är för bild eller för bilder?
Jag har ju skickat in flera stycken, så det kan vara vad som helst.
Vad går du riktigt igång på, på jobbet?
Det kan vara vad som helst, både stora och små jobb.
möte med trevliga människor som berättar något.
Hur många bilder skickade du in till tävlingen?
Det var nog 15 stycken.
Tycker du det är viktigt med tävlingar?
Ja det är roligt att bli uppmärksammad.
Kan du avslöja om du har några grejer på gång under 2012?
Har inga grejer direkt inbokade.
Vilken öga fotograferar du med?
Höger öga
Drömreportage?
Jag vill göra ett hederligt bildreportage
Hur många minneskort har du?
3 stycken 16mb
Tack så mycket för hjälpen och lycka till i Malmö, vi ses där om inte förr.

Till sist några enkla och snabba.

Senaste mat du åt?
Wallenbergare
Senaste flygsträcka du flög?
Göteborg Zürich
Senaste land du var i?
Österike
Senaste magasin du läste?
Offside
Senaste film du såg?
Hanna
Senaste musik som verkligen inspirerade?
Arcade Fire
Senaste jobb du gjorde?
Jag gjorde jobb på 2 operasångare, som också sjöng för mig
med en enorm styrka i rösten.
Senaste hemsidan du kollade?
PFK hemsida.

1 kommentar:

Tobias Welander sa...

Hardcore att totalt ha 48 mb minne.

Förresten: bra jävla jobbat med alla intervjuer! Väldigt intressant.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden