tisdag 20 december 2016

Lucka 20 med Robin Aron


Jag vad ska man säga? 
När du öppnar lucka 20 är det mer jag än själva huvudpersonen som är Robin Aron som syns.
Vi jobbar ihop på Ombrello/Getty och det är jag himla glad för, det också.
Sånt fint gäng för övrigt.
På bilden ovan är vi precis på väg att bevaka Malmö FF:s guldmatch i Falkenberg i höstas.

Låt oss öppna luckan nu.
Robin Aron kära vänner.


Är det något reportage/jobb du är extra nöjd med från året?
Det jag är mest nöjd med är att jag har jobb som jag trivs med, trots hur bildredaktionerna ser ut just nu.

Berätta mer?
Jag är nöjd att jag har fotat mycket sport under året, (med dig Dareberg till och med ibland) för Getty / Ombrello. Och sen har jag satsat på att göra lite mer reklam och content, för F&B och Spoon framförallt. Även om det är den äkta dokumentära bilden jag känner mest för så känns det kul att jobba med beställare som tänker att foto är viktigt!

Vad är din idé om fulländad lycka?
Det är nog långt ifrån fulländad lycka men jag blir glad när jag lyckas med en svår bild, eller får bättre bild än konkurrenten.

Har du haft en riktigt dålig drogupplevelse?
Mjä..

Vilken är din största fobi?
Möss. Det kommer nog från en uppväxt med för mycket möss som klättrade på sängen när jag sov.


 Foto: Robin Aron

Vilken är din favoritsvordom?
Attans!

Vad är din största rädsla?
Möss, läkarbesök och tandläkarbesök.

Vad ogillar du i din personlighet?
Jag anpassar mig lite för mycket till andra människor.

Vad är din bild av total misär?
Det mesta som man ser i nyheterna

Vad ogillar du i andras personlighet?
Falskhet.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Då får jag nog säga min tjej Emma, dels för att hon säkert blir glad att bli omnämnd i Darebergs blogg, dels för att hon är bra på att göra urval åt mig.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Att låsa sig till rutiner.


 Foto: Robin Aron

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Att min kropp är mjuk

Vilken levande människa ogillar du mest?
Otrevlig mellanchef.

Vilken är din största motgång i livet?
När mamma gick bort.

Vilken bok har betytt mest för dig?
Ostindiefararen Göteborg, det var första gången jag tjänade, om än lite, pengar på foto.



Foto: Robin Aron

Det konstigaste stället du vaknat upp på?
På ett fraktfartyg i Djibouti, visste inte hur jag hamnat där men tur att jag vaknade i tid innan den avgick.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Donald Trump, så skulle jag istället för att satsa på politik ägna livet åt att inte träffa människor, köpa dyr segelbåt och ensamsegla, plus kolla på serier.

Var skulle du helst av allt bo?
I en båt i en stor stad. Fast närmaste granne får gärna bo några hundra meter bort.


 Foto: Robin Aron

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Att de är trevliga och helst arbetslösa så man kan umgås när det passar frilansfotografen, gärna på vardagar.

Hur skulle du vilja dö?
Helst inte alls.

Vad är din största extravagans?
Prylar. 
Får infall att jag vill ha snygga/bra saker lite för ofta. Om någon vill köpa en riktigt snygg Zundapp Sport Combinette från -63 så säg till!


 Foto: Robin Aron

När ljuger du?
När jag inte vill gå upp på morgonen.

Vilken är ditt favorityrke?
Det är svårt att slå fotoyrket, men jag hade annars gärna kört budbil. 
Tror jag.

Vad är ditt motto?
Outtalat, men kanske: ”det löser sig” (fast jag stressar mycket)

Nämn några saker du gör när ingen ser dig?
Sover.

Ångrar du något i livet?

Ja, men jag har förträngt vad.

Tack så mycket för hjälpen. Hoppas du får en rikltigt fin jul och ett gott nytt år också.
Hälsa Emma så mycket ;-)

Robin Arons hemsida.
Gettys hemsida.

Imorgon när du slår upp ögonen är det en dansglad fotograf du finner i lucka 21.
Ställ klockan och gå upp.

Foto: Robin Aron

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden