onsdag 3 december 2014

Lucka 3 med Alexander Mahmoud

I lucka 3 finner du Alexander Mahmoud.
Jag tycker han dyker upp lite här och där med sina bilder senaste året.
Det är roligt, han är duktig han också.
Läs gärna hans text också som det kommer en länk till lite senare i inlägget.

Så varsågod.
Lucka 3 med Alexander Mahmoud.

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Japp, flera. Ett "hemvändarreportage", fotbolls-VM för minoriteter i Östersund som hölls i maj och ett längre reportage om människor som är papperslösa. 

Berätta mer.
Jag tänkte göra ett reportage om Alvesta gymnasium, där SD fick 57 % i skolvalet 2010, men skolan är nerlagd. Så jag åkte hem till Grimslöv och hängde med min bror och märkte att allt är precis som när vi var 12 år. Finns att läsa här

I februari så redaktörade jag en text skriven av 14 människor som är papperslösa och har försökt hänga och plåta så mycket som möjligt med några av dem sen dess. Jag skulle vilja att det blev ett reportage i någon form som känns nära och alldagligt. 
Men just nu har jag knappt något att visa av olika skäl.




Foto: Alexander Mahmoud

Vad är din idé om fulländad lycka?
Att en lyckas vara lycklig när allt är piss.

Vad är din största rädsla?
Ansvar.

Vad ogillar du i din personlighet?
Att jag är rädd för vad andra tycker om en.




                                                                                                     Foto: Alexander Mahmoud

Vad är din bild av total misär?
Jag tror alla någon gång upplever total misär. Kanske kan vara när ett beroende passerar linjen och når något ohanterbart. Eller när människor blir utnyttjade. Jag vet inte.

Vad ogillar du i andras personlighet?
Andra som är rädda för vad andra tycker om dem ;)

Vilken levande människa beundrar du mest?
Min lillebror David. Han är så jävla fin.




                                                                                                     Foto: Alexander Mahmoud

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Förmågan att inte kunna inse ens egna brister. 
Tycker det finns allt för många människor som tycker att de till exempel är för upplysta, för fördomsfria eller något annat. 

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Mitt hår. 
Ser ut som en bokmärkesängel när det är långt.

Vilken levande människa ogillar du mest?
Oj, vet nog ingen specifik. 
Har svårt att ogilla en människa som jag aldrig träffat, och skulle inte säga om jag ogillar någon i min närhet. 
Människor med makt som missbrukar den kanske. 




                                                                                                     Foto: Alexander Mahmoud

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Någon i ett annat land, en annan världsdel. 
Om det går, i dåtiden. Eller framtiden. Eller kör jag på stort och hamnar i en annan dimension.

Var skulle du helst av allt bo?
Jag är så taggad på att bo någon annanstans ibland. 
Colombia, Egypten eller Jönköping just nu, hehe.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Att vi kan prata om mycket om oss och länge.

Hur skulle du vilja dö?
På något annat sätt än av sjukdom.




                                                                                                     Foto: Alexander Mahmoud

Vad är din största extravagans?
Att köpa en stock snus och singla den när jag går mot parkeringen.


När ljuger du?
När jag vill komma ur eller undvika en konflikt. 
Eller när någon ringer och väcker mig.

Vilken är ditt favorityrke?
Begravningsentreprenörer, landskapsarkitekter och journalister.


Vad är ditt motto?
Ta det lugnt.

Tack så mycket för hjälpen Alexander!
Hoppas du får en fin december.




                                                                                                    Foto: Alexander Mahmoud

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden