onsdag 18 december 2013

Lucka 18 med Lena Gunnarsson



Med en nätverksladd och en läsk i handen skrattar härliga Lena Gunnarsson fram i lucka 18.
Här har du ännu en fotograf som gick min och Jonas Lindkvists workshop i somras.
Lena är som du ser en väldigt glad fotograf.
Till vardags jobbar hon på SmålandsPosten i Växjö och hon har alltid det där lilla extra.

Håll till godo kära läsare.
Lena Gunnarsson.

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Mitt första jobb med Vardagsbilder, då jag tillbringade en dag med klass 9A på Braås skola.

Berätta mer.
Vi fotografer på Smålandsposten började i år med något vi kallar Vardagsbilder. 
Då bokar vi in jobbet, skriver och fotograferar. 
Jag var med under lektioner, raster och lunchen. När man jobbar själv är det lättare att smälta in. 
Tyckte att det var kul att se hur likt det var i skolan sedan jag själv gick på högstadiet.

Foto: Lena Gunnarsson


Vad är din idé om fulländad lycka?
Jag kan hitta lycka i små ting som en kopp te eller en solstråle. 
Vissa människor har alla förutsättningar för att vara lyckliga men lyckas inte med det ändå. Andra människor kan ha dåliga förutsättningar men känner ändå förnöjsamhet. Förnöjsamhet är lycka, att vara nöja och glad för det man har just nu.

Vad är din största rädsla?
Att inte vara behövd.

Vad ogillar du i din personlighet?
Att jag är så mån om att vara omtyckt. 
Hade varit skönare om man inte brydde sig så mycket om vad folk tänker och tycker i alla lägen.

Foto: Lena Gunnarsson



Vad är din bild av total misär?
Om du svälter och inte har någonstans att bo. 
Och så en obotlig sjukdom på det. 
Då har man en bild av total misär.

Vad ogillar du i andras personlighet?
När folk har dålig självinsikt. 
Deras beteende verkar inte stämma överens med vad andra tycker. 
Det kan skada väldigt mycket. 
Man kan inte ha en ärlig kommunikation då den riskerar att störa deras självbild.



Foto: Lena Gunnarsson


Vilken levande människa beundrar du mest?
Ååå, vad svårt. Alla som får världen till en bättre plats… 
Måste jag säga någon blir det mor.
Omtänksam, lojal och alldeles alldeles underbar.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?‪ 
Kulturell och socialt konstruerad status. 
I vissa kretsar är det väldigt viktigt att ha vissa bilar eller rätt sorts kläder.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Mina fotbollsknän. 

Foto: Lena Gunnarsson


Vilken levande människa ogillar du mest?
Mannen som slog ihjäl min morbror.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Eftersom jag begränsar min skönsång till duschen så hade det varit roligt att återfördas som en sångerska, tex Céline Dion.

Var skulle du helst av allt bo?
Växjö är lagom stort i landet lagom och det är nära min fina släkt.
Liten men naggande god.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Att de finns där för mig och får mig att må bra. 
Massor av kramar till er alla!


Foto: Lena Gunnarsson


Hur skulle du vilja dö?
Knall fall.

Vad är din största extravagans?
Att jag aldrig lagar mat hemma utan köper lunchen ute.

När ljuger du?
När jag tycker att jag behöver för ett gott syfte.

Vilken är ditt favorityrke?
Det jag har.

Vad är ditt motto?
Jag snor min fars motto: "Det ska vara gött att leva annars kan det kvitta!"

Tack så himla mycket Lena för hjälpen. 
Ha en riktigt fin jul nu och ett fint 2014 också såklart.

Foto: Lena Gunnarsson

2 kommentarer:

peter sa...

Se där! Träffade henne på SM i Konståkning i söndags. Hon var just trevlig och glad!

Lena sa...

Kul att du tyckte det :-) Hoppas att dina bilder blev bra!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden