onsdag 4 december 2013

Lucka 4 med Kattis Strömgren




I lucka 4 hittar du Kattis Strömgren.
Kattis bor och är verksam i Uppsala och vi sa hej första gången till varandra på Årets Bild i Trollhättan.
Då hade Kattis gips på ena benet men idag är det full fart igen på henne.
Om du känner igen hennes namn från en Gävletidning är inte det heller konstigt.
Hon jobbar där emellanåt nämligen.

Varsågod.


Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Undervattenshundar.

Berätta mer.
Det var i somras när jag som vikarie på Gefle dagblad och Arbetarbladet ville testa deras Go-Pro kamera i vattnet. Efter att ha imponerats av Seth Casteels projekt ”Diving dogs” tänkte jag prova en snarliknande grej. 
Tyvärr hade jag inte så mycket tid att lägga på detta plus att det inte fanns så många dykande hundar i närområdet. 
Några bilder blev bra så jag skrev ihop ett reportage för publicering i båda lokaltidningarna. Sorgligt nog dog en av hundarna av ålderdom precis när reportaget var klart men ägarna tyckte ändå att reportaget skulle publiceras.
I efterhand har folk som kände den avlidna hunden hört av sig och tackat för reportaget. Kändes fint.

Foto: Kattis Strömgren


Vad är din idé om fulländad lycka?
Kan vara allt från att jag kör bil ensam från en lyckad jobbresa och bra musik strömmar ur radion till att omges av mina underbara vänner.

Vad är din största rädsla?
Att inte kunna ta hand om mig själv.

Vad ogillar du i din personlighet?
Min snacksalighet. 
Jag ogillar skarpt att jag ibland inte kan hålla tyst när jag kanske borde.

Vad är din bild av total misär?
När ingenting fungerar. 
När levande människor och djur utsätts för saker de aldrig borde utsättas för som svält, naturkatastrofer och våld.

Vad ogillar du i andras personlighet?
När människor agerar nedlåtande mot andra. 
Snålhet är en annan mindre charmig personlighet.

Vilken levande människa beundrar du mest?
Mamma är bäst-så enkelt är det bara.

Foto: Kattis Strömgren


Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
”Trevlig” tycker jag är överskattat. 
Speciellt nu när mina vänner försöka para ihop mig med olika aktörer på singelmarknaden. Ordet ”trevlig kille” dyker upp lite titt som tätt. 
Gör mig oerhört misstänksam! 
Alla kan ju vara trevliga om man sätter den sidan till.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Oj, om jag ändå hade haft långa vackra ben.

Vilken levande människa ogillar du mest?
Våldtäktsmannen, pedofilen och maktmissbrukaren.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan. Vem skulle det vara?
Vill inte komma tillbaka som någon annan. 
Därför lever jag nu.

Var skulle du helst av allt bo?
Där jag inte befinner mig för stunden.

Foto: Kattis Strömgren


Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Ärlighet.

Hur skulle du vilja dö?
Jag funderar över detta lite då och då. 
Diskuterar gärna detta vidare om någon är intresserad, haha. 
Utan att låta allt för flummig så går jag inte in mer på detta än svarar lite tråkigt: med gott samvete.

Vad är din största extravagans?
God mat och dryck är en vardagslyx.

Foto: Kattis Strömgren


När ljuger du?
När jag inte får dåligt samvete av att ljuga. 
Det har naturligtvis hänt att jag ändå fått dåligt samvete men då går jag bara och väntar på pay-back time så jag försöker undvika att ljuga.

Vilken är ditt favorityrke?
Har inget speciellt favorityrke. 
Varje dag blir man upplyst om för mig nya yrken och kan inte vara mer än fascinerad över alla saker som finns att göra.

Vad är ditt motto?
Lev nu och lär dig allt i morgon kan det vara för sent.

Tack så mycket för hjälpen. 
Ha en riktigt fin jul och ett gott nytt år 2014 också!

Foto: Kattis Strömgren


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden