söndag 2 december 2012

Lucka 2 med Malin Hoelstad






I den andra luckan hittar vi Malin Hoelstad.

Är det något jobb/reportage du är extra nöjd med från året?
Jag gjorde ett reportage om en ung tjej som drabbades av narkolepsi efter hon vaccinerats mot svininfluensan. 

Berätta mer?
Jag spenderade ett par dagar med henne och vi fick väldigt bra kontakt. Nu ska jag träffa henne igen och försöka filma lite. Det känns viktigt att fortsätta berätta om detta.
Se det gärna här.

Vad är din idé om fulländad lycka?
Att få vara frisk och att få vara tillsammans med människor jag tycker om.


Foto: Malin Hoelstad

Vad är din största rädsla?
Ibland blir jag skiträdd att jag ska köra ihjäl nån - fast jag kör så ordentligt...

Vad föraktar du i din personlighet?
Att jag ibland blir väldigt problemorienterad och att jag har onödigt dålig självkänsla.

Vad är din bild av total misär?
Knarkarkvart med spjälsäng

Vad föraktar du i andras personlighet?
Snålhet, intolerans, självupptagenhet

Vilken levande människa beundrar du mest?
Helt hopplös fråga.

Vilken är din största extravaganza?
Ett glas riktigt gott vin.

Vad anser du vara en människas mest överskattade egenskap?
Att de flesta tror att de är bättre bilförare än alla andra.

Vad gillar du allra minst med ditt utseende?
Tycker mina fötter är lite onödigt stora.

Vilken levande människa föraktar du mest?
Ingen. Förakt är ett alldeles för starkt ord.

Om du skulle dö och komma tillbaka som någon annan.
Vem skulle det vara?
Nå´n rik och snäll person med stor vinkällare. 

Var skulle du helst av allt bo?
Just nu bor jag i en liten by på landet och just nu i november skulle jag helst vilja bo i lägenhet på söder i Stockholm där jag inte behöver ha ficklampa för att gå ut med hunden. I maj bor jag redan där jag helst av allt vill bo.

Vad värdesätter du mest hos dina vänner?
Omtanke, generositet, entusiasm

Hur skulle du vilja dö?
Snabbt

När ljuger du?
Om och när jag hamnar i en situation där jag inte vill såra i onödan.


Foto: Malin Hoelstad


Tack så mycket Malin för hjälpen med frågorna.
Se till att ha en fin-fin jul. 

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Lucka 21 måste ju vara min. Födelsedag och allt! En släng av Novemberkåsan i kroppen och lerig utrustning :)

Lars D sa...

Hihi, du får se:-)
Du kommer inte bli besviken på din dag.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden